جستجو برای:
سبد خرید 0
  • دوره های آموزشی
  • وبلاگ
  • عضویت VIP
  • تماس با من
داود پورکریمی
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]
داود پورکریمی
  • دوره های آموزشی
  • وبلاگ
  • عضویت VIP
  • تماس با من
ثبت نام
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

وبلاگ

داود پورکریمی > وبلاگ > برندسازی > چرا آدمای موفق همیشه یه برند شخصی قوی دارن؟

چرا آدمای موفق همیشه یه برند شخصی قوی دارن؟

7 اردیبهشت 1404
تصویری از گروهی از افراد با پیشینه های مختلف که به ستاره ای درخشان نگاه می کنند. این ستاره نماد برند شخصی است.

چرا آدمای موفق همیشه یه برند شخصی قوی دارن؟

سلام رفقا! امروز می‌خوام با هم یه گپ حسابی بزنیم درباره یه موضوع خفن و باحال: چرا آدمای موفق همیشه یه برند شخصی قوی دارن؟ اگه تا حالا به این فکر کردین که چرا بعضی‌ها همیشه تو چشم هستن و انگار موفقیت دنبالشون می‌دوئه، این مقاله قراره همه‌چیز رو براتون روشن کنه. قراره با زبون خودمونی و ساده بگم که برند شخصی چیه، چرا انقدر مهمه و چطور می‌تونین خودتون یه برند شخصی بترکون بسازین. پس بزن بریم که با هم این قضیه رو شکافته و حالشو ببریم!

 


برند شخصی چیه؟ یه توضیح ساده و خودمونی

بیاین اول ببینیم این برند شخصی که هی ازش حرف می‌زنن اصلاً چیه. به زبون ساده، برند شخصی همون چیزیه که بقیه ازت تو ذهنشون دارن. یه جورایی مثل یه عکس ذهنی که از خودت به دنیا نشون می‌دی. مهارت‌هات، شخصیتت، کارایی که بلدی، حتی طرز حرف زدنت یا ارزش‌هایی که بهشون پایبندی، همه اینا با هم یه پکیج می‌شن که می‌گه: “این منم!”

فکر کن مثلاً داری با دوستات حرف می‌زنی و یهو یکی می‌گه: “فلانی رو می‌شناسم، اون همیشه کاراش رو درست و حسابی انجام می‌ده.” این یعنی تو ناخودآگاه یه برند شخصی ساختی که بقیه باهاش تو رو می‌شناسن. حالا این برند می‌تونه تو زندگی روزمره‌ات یا تو کار و بیزینست به کارت بیاد و تورو از بقیه جدا کنه.

چرا باید بهش اهمیت بدیم؟ چون تو این دنیای شلوغ پلوغ که همه دنبال یه لقمه فرصت خوبن، اگه یه برند شخصی قوی داشته باشی، مثل یه ستاره می‌درخشی و همه می‌فهمن تو کی هستی و چی داری که بهشون بدی. مثلاً اگه تو یه جمع باشی که همه یه مهارت رو دارن، چطور می‌تونی خودتو خاص نشون بدی؟ با برند شخصی! اینجوری فرصت‌ها خودشون میان سراغت و لازم نیست دنبالشون بدوی.

 

تصاویری انتزاعی که برند شخصی را نشان می‌دهد: مهارت‌ها، شخصیت و ارزش‌ها، بدون نمایش چهره.

 


چرا آدمای موفق برند شخصی قوی دارن؟ سه دلیل باحال

حالا که یه کم با برند شخصی آشنا شدیم، بیایم ببینیم چرا آدمای موفق همیشه یه برند شخصی خفن دارن. من سه تا دلیل اصلی براتون پیدا کردم که هم باحالن هم خیلی منطقی. با من باشین که یکم ریز بشیم توشون.

1. اعتمادسازی: وقتی بقیه بهت اطمینان پیدا می‌کنن

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که آدمای موفق برند شخصی قوی دارن اینه که این برند مثل یه چسب اعتماد عمل می‌کنه. فکر کن تو یه مغازه می‌ری و دو تا جنس هست: یکی مارک معروفه که همه ازش تعریف می‌کنن، یکی هم یه برند گمنام که نمی‌دونی چی به چیه. کدومو می‌خری؟ معلومه اون مارک معروف رو! برند شخصی هم همین کارو می‌کنه. وقتی تو برندت مشخص باشه، بقیه خیالشون راحته که تو کی هستی و چی تو چنته‌ات داری.

مثلاً فرض کن تو یه فریلنسر هستی که همیشه پروژه‌هاشو سر وقت تحویل می‌ده و کارش تمیزه. کم‌کم مشتری‌ها اینو می‌فهمن و دیگه لازم نیست خودتو هی ثابت کنی. برندت برات حرف می‌زنه! یا مثلاً اگه تو اینستاگرام از زندگیت و تجربه‌هات بگی، آدما حس می‌کنن تورو می‌شناسن و این حس نزدیکی اعتمادشون رو بیشتر می‌کنه.

یه چیز دیگه هم هست: ثبات. اگه همیشه یه جور باشی و حرفات با کارات جور دربیاد، بقیه بهت به چشم یه آدم قابل‌اعتماد نگاه می‌کنن. مثلاً اگه بگی “من همیشه رو راستم” ولی یه روز زیر حرفت بزنی، برندت خراب می‌شه. پس حواست باشه همیشه خودت باشی و قاطی نکنی!

2. جذب فرصت‌ها: وقتی درها خودشون برات باز می‌شن

دلیل دوم اینه که برند شخصی قوی مثل یه آهن‌رباست که فرصت‌ها رو به سمتت می‌کشه. تو دنیای امروز که همه دنبال یه موقعیت خوبن، اگه برندت قوی باشه، دیگه لازم نیست دنبال کار بگردی، کار دنبال تو می‌گرده!

مثلاً فکر کن تو یه گرافیست هستی و همه تو رو به خلاقیتت می‌شناسن. یه روز یه نفر تو لینکدین پستت رو می‌بینه و می‌گه: “وای این همونیه که دنبالشم!” اینجوری بدون اینکه خودت دنبال مشتری بگردی، اونا میان سراغت. یا مثلاً اگه تو یه جمع حرفه‌ای باشی و برندت مشخص باشه، آدما خودشون می‌خوان باهات کار کنن چون می‌دونن تو یه چیز خاص داری که بقیه ندارن.

شبکه‌سازی هم اینجا خیلی به کارت میاد. وقتی برندت قوی باشه، راحت‌تر می‌تونی با آدمای مهم ارتباط بگیری. مثلاً تو یه کنفرانس می‌ری، خودتو معرفی می‌کنی و چون برندت معلومه، بقیه هم می‌خوان باهات بیشتر آشنا شن. اینجوری فرصت‌های خفن‌تری گیرت میاد که شاید هیچ‌وقت فکرشم نمی‌کردی.

3. پول بیشتر: وقتی برندت برات کار می‌کنه

دلیل سوم که خیلی هم باحاله، اینه که برند شخصی قوی می‌تونه جیباتو پرتر کنه! آره، جدی می‌گم. وقتی تو به‌عنوان یه آدم خاص و باارزش شناخته بشی، مردم حاضرن برات بیشتر خرج کنن.

مثلاً یه مربی ورزش رو در نظر بگیر. اگه برندش قوی باشه و همه بگن “این بهترین مربی شهره”، می‌تونه کلاساشو گرون‌تر کنه و مشتری‌ها هم با کمال میل پول می‌دن چون می‌دونن قراره یه چیز باکیفیت بگیرن. یا مثلاً اگه تو یه مشاور بیزینس باشی و برندت بگه “من همیشه راه‌حلای باحال دارم”، شرکت‌ها حاضرن برات هزینه کنن چون می‌دونن تو یه سرمایه‌گذاری خوب هستی.

یه خوبی دیگه هم داره: وقتی برندت قوی باشه، می‌تونی از راه‌های مختلف پول دربیاری. مثلاً یه نفر که برندش معروفه، می‌تونه هم مشاوره بده، هم کتاب بنویسه، هم سخنرانی کنه. اینجوری اگه یه روز یه کارش لنگ بزنه، هنوز یه عالمه راه دیگه برای درآمد داره.

 


چطور خودمون یه برند شخصی باحال بسازیم؟

خب حالا که فهمیدیم چرا برند شخصی اینقدر مهمه، بیایم دست به کار شیم و ببینیم چطور می‌تونیم خودمون یه برند شخصی بترکون بسازیم. نگران نباش، من قدم‌به‌قدم باهات میام که حسابی بترکونی!

قدم اول: خودتو بشناس، خودتو پیدا کن

اولین کار اینه که بشینی با خودت خلوت کنی و ببینی کی هستی و چی داری. نقاط قوتت چیه؟ چی تورو از بقیه جدا می‌کنه؟ مثلاً شاید تو خیلی خوب حرف می‌زنی یا اینکه همیشه ایده‌های جدید داری. یه کاغذ بردار و هر چی به ذهنت میاد بنویس. اینا می‌شن پایه‌های برندت.

من خودم یه بار این کارو کردم. نشستم فکر کردم ببینم چی منو خاص می‌کنه. فهمیدم که همیشه سعی می‌کنم کارامو با یه لبخند و انرژی مثبت انجام بدم. این شد یه تیکه از برندم که بقیه هم کم‌کم باهاش منو شناختن.

قدم دوم: بفهم برای کی داری برند می‌سازی

برندت باید برای یه عده خاص جذاب باشه. مثلاً اگه تو یه عکاس هستی، مخاطبت شاید عروس دامادا باشن یا شرکتایی که دنبال عکسای تبلیغاتی‌ان. وقتی بدونی برای کی داری کار می‌کنی، می‌تونی برندتو جوری بسازی که اونا خوششون بیاد. مثلاً اگه برای جوونا کار می‌کنی، یه کم زبونت رو باحال‌تر کن و از چیزای ترندی حرف بزن.

قدم سوم: تو دنیای دیجیتال خودتو نشون بده

الان دیگه بدون اینترنت هیچی نمی‌شه! یه صفحه اینستا یا لینکدین درست کن، یه وبلاگ بزن یا حتی یه ویدئو باحال بذار. مهم اینه که همیشه همون چیزی باشی که می‌گی هستی. مثلاً اگه برندت رو رو خلاقیت گذاشتی، پستاتم باید پر از ایده‌های خفن باشه.

من خودم از اینستا شروع کردم. یه روز یه استوری گذاشتم که چطور یه مشکل کاری رو حل کردم، کلی آدم پیام دادن که “وای چقدر باحال بود!” اینجوری برندم کم‌کم شکل گرفت.

قدم چهارم: خودت باش، تقلید نکن

هیچ‌وقت سعی نکن ادای یکی دیگه رو دربیاری. آدما تقلید رو از یه کیلومتری می‌فهمن. خودت باش، حتی اگه یه کم عجیب یا متفاوت به نظر بیای. مثلاً اگه عاشق شوخی کردنی، تو برندت هم شوخ باش. اینجوری آدما حس می‌کنن تورو واقعاً می‌شناسن.

قدم پنجم: همیشه یه جور باش

ثبات خیلی مهمه. اگه یه روز شاد و پرانرژی باشی و یه روز غرغرو، بقیه گیج می‌شن. سعی کن همیشه یه خط رو بری. مثلاً اگه برندت رو رو صداقت گذاشتی، همیشه رو راست باش. اینجوری آدما همیشه می‌دونن ازت چی انتظار داشته باشن.

قدم ششم: با آدما قاطی شو

برندت تو خلوت ساخته نمی‌شه. برو بیرون، با آدما حرف بزن، تو جمع‌ها شرکت کن. مثلاً اگه تو یه کارگاه یا مهمونی حرفه‌ای دعوت شدی، خودتو نشون بده. هر چی بیشتر دیده شی، برندت قوی‌تر می‌شه.

 

تصاویری انتزاعی که ساختن یک برند شخصی را نشان می‌دهد: خودشناسی، شناخت مخاطب، حضور دیجیتال، اصالت، ثبات و شبکه‌سازی، بدون نمایش چهره.

 


یه داستان واقعی از برند شخصی

یه بار یه دوستم رو دیدم که تو کار طراحی لباس بود. اولش هیچ‌کس نمی‌شناختش، ولی شروع کرد تو اینستا از کاراش و پشت صحنه‌هاش پست بذاره. یه روز یه ویدئو گذاشت که چطور یه لباس رو از صفر تا صد درست کرد. کم‌کم آدما باهاش آشنا شدن و برندش شد “طراح خلاق و سخت‌کوش”. حالا کلی مشتری داره و حتی سفارش از خارج کشورم گرفته! این یعنی برند شخصی چقدر می‌تونه زندگیتو عوض کنه.

 


حرف آخر: از همین الان شروع کن!

خب رفقا، دیگه وقتشه که دست به کار شین. برند شخصی همون چیزیه که می‌تونه تورو از بقیه جدا کنه، بهت اعتماد بده، فرصتای خفن برات بیاره و حتی جیباتو پر کنه. فقط کافیه خودتو بشناسی، خودت باشی و یه کم تلاش کنی. از همین امروز شروع کن، یه قدم کوچیک بردار، مثلاً یه پست بذار یا با یه نفر جدید حرف بزن. مطمئنم که می‌تونی بترکونی!

اگه سوالی داری یا چیزی تو ذهنته، بیا تو کامنتا بگو، با هم گپ بزنیم. موفق باشین و همیشه بهترین خودتون باشین!

 

برچسب ها: برندبرند شخصیبرندسازی
درباره داود پورکریمی

من داود پورکریمی‌ام؛ یک یادگیرنده‌ی همیشگی و کسی که از ته دل عاشق اشتراک‌گذاری آموخته‌هاشه. چیزی که منو از خواب بیدار می‌کنه، کمک به آدم‌ها برای پیدا کردن مسیر خودشونه. مسیری که به استقلال، رشد واقعی و ساختن آینده‌ای بر پایه‌ی توانایی‌های خودشون ختم می‌شه. اگه تو هم دنبال یادگیری عمیق، تغییر مثبت و ساختن زندگی‌ای هستی که باهاش حال کنی، اینجا جای توئه. با هم جلو بریم!

نوشته‌های بیشتر از داود پورکریمی
قبلی چرا پشتکار از استعداد مهم‌تره؟
بعدی چگونه محتوای جذاب برای سایت خود تولید کنیم؟

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بازتاب: نظریه کلان کاریزما - داود پورکریمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • آموزش طراحی سایت
  • ابزارهای کاربردی
  • برندسازی
  • بهبود فردی
  • تولید محتوا
  • سئو و بهینه‌سازی
  • گوناگون
آخرین دیدگاه‌ها
  • نظریه کلان کاریزما - داود پورکریمی در چرا آدمای موفق همیشه یه برند شخصی قوی دارن؟
  • با هوش مصنوعی، گوگل مرده؟ شغل تو هم در خطره؟ - داود پورکریمی در دوره رایگان هوش مصنوعی مایکروسافت برای مبتدی‌ها
  • رضا نویدی در دیجیتال مارکتینگ
دختر در حال مطالعه به تو اشاره می کنه
مهارت آموزی حرفه ای

دوره مستقل شو

شرکت در دوره
David Pourkarimi Logo

رشد واقعی با صبر، یادگیری مداوم و تلاش پیوسته به دست می‌آید. من اینجا هستم تا همراه شما در این مسیر  باشم!

 

True growth comes from patience, continuous learning, and persistent effort. I’m David Pourkarimi, here to guide and inspire you on this journey

© 1402. تمامی حقوق برای داود پورکریمی محفوظ است